Посмотрите видео и попытайтесь самостоятельно понять, о чем идет речь. Затем загляните в словарь и посмотрите видео еще раз. После того как содержание станет более-менее понятно, сделайте упражнение и прочитайте транскрипцию диалога.
СЛОВАРЬ
to learn – учить (что-л.), учиться
to teach – учить (кого-л.), преподавать
headmaster – директор школы
to struggle – 1) бороться 2) делать усилия, стараться изо всех сил
to count – считать
to come along – 1) сопровождать, идти вместе (с кем-л. – with) 2) следовать, идти за кем-л.
to repeat – повторять
to rhyme – рифмовать, рифмоваться
to pick on – приставать, дразнить, придираться
bell – звонок
Дважды кликнув на любое слово, мы можете посмотреть его остальные значения
УПРАЖНЕНИЕ
Переведите на русский язык:
…come along and sing with me.
It goes like this: A-B-C-D…
That will do.
It's your job to remember.
That's the bit I've struggled with.
What about this?
We’re not doing counting, are we?
It's got to rhyme and be in the right order.
You're just picking on me now!
…let's do nursery rhymes
ТРАНСКРИПЦИЯ
Teacher: A-B, A-B, A-B-C, A-B, A-B, A-B-C, A-B, A-B, A-B-C, now I know my ABC. Oh, hello, headmaster!
Headmaster: What are you doing?
Teacher: I am teaching them the alphabet.
Headmaster: It goes like this: A-B-C-D-E-F-G, H-I-J-K-LMNOP, Q-R-S, T-U-V, W-X, Y, and Z. Now I know my ABC, come along and sing with me.
Teacher: I never remember that.
Headmaster: It's your job to remember.
Teacher: How does it go, again?
Headmaster: A-B-C-D-E-F-G…
Teacher: That will do.
Источник
to learn – учить (что-л.), учиться
to teach – учить (кого-л.), преподавать
headmaster – директор школы
to struggle – 1) бороться 2) делать усилия, стараться изо всех сил
to count – считать
to come along – 1) сопровождать, идти вместе (с кем-л. – with) 2) следовать, идти за кем-л.
to repeat – повторять
to rhyme – рифмовать, рифмоваться
to pick on – приставать, дразнить, придираться
bell – звонок
Дважды кликнув на любое слово, мы можете посмотреть его остальные значения
УПРАЖНЕНИЕ
Переведите на русский язык:
…come along and sing with me.
It goes like this: A-B-C-D…
That will do.
It's your job to remember.
That's the bit I've struggled with.
What about this?
We’re not doing counting, are we?
It's got to rhyme and be in the right order.
You're just picking on me now!
…let's do nursery rhymes
ТРАНСКРИПЦИЯ
Teacher: A-B, A-B, A-B-C, A-B, A-B, A-B-C, A-B, A-B, A-B-C, now I know my ABC. Oh, hello, headmaster!
Headmaster: What are you doing?
Teacher: I am teaching them the alphabet.
Headmaster: It goes like this: A-B-C-D-E-F-G, H-I-J-K-LMNOP, Q-R-S, T-U-V, W-X, Y, and Z. Now I know my ABC, come along and sing with me.
Teacher: I never remember that.
Headmaster: It's your job to remember.
Teacher: How does it go, again?
Headmaster: A-B-C-D-E-F-G…
Teacher: That will do.
Источник
0 коммент.:
Отправить комментарий