This is the blog of Osipova Natalya Evgenyevna. The target of the blog is to help my pupils and their parents with learning English. Цель блога помочь ученикам и их родителям в изучении английского языка, а также поделиться своими наработками с коллегами.

Добро пожаловать на блог!

вторник, 24 декабря 2013 г.

Игра на уроке английского языка Find the owner

Fun and games- level: all
Making guessing and suppositions; expressing (im)possibility and necessity

Materials: large bag or box
1. Tell the students to each choose an object which they have with them, but not to let anyone else see it. Go around the room collecting the objects in a suitable container, not forgetting to put in something of your own. If you have a very small class, say six students or fewer, you may wish to ask for two objects from each participant.
2. Either empty the contents of the container onto the table or take the objects out one by one. Make it clear that the students should not say which objects are theirs at this stage.
3. Work through the objects individually, asking the class to name or describe each one, and build up a list on the board.
4. Tell the class that their next task is to establish which objects belong to which people. Take them one by one. “This is _______’s” or “I think this is ____’s.” The students should give reasons wherever possible.
The activity finishes when all the objects have been claimed.

Recipes for tired teachers by Christopher Sion

понедельник, 9 декабря 2013 г.

Обучающий мультсериал для детей Tom and Keri

Обучающий мультсериал для детей Tom and Keri - это веселые уроки английского языка для самых маленьких зрителей! Учим английский быстро и весело: запоминаем новые слова и поем песенки.

среда, 23 октября 2013 г.

Rhymes which make pupils get your attention

Rhymes which make pupils get your attention

Коллеги, а как вы справляетесь с болтунами? 

Jazz chant:
Come on girls,
tell all the boys!
Tell all the boys
To stop that noise!

Girls:
Please be quiet,
Stop that noise!

Come on boys,
Tell all the girls!
Tell all the girls
To stop that noise!

Boys:
Please be quiet,
Stop that noise!

Chorus:
Sh! Sh! Stop that noise!
Sh! Sh! Stop that noise!

The teacher can sing "1,2,3 - eyes on me" and the students respond "4,5,6 - our eyes are fixed". In this case the teacher teaches this at the very beginning that when he sing the first half the students must continue.

or "Hocus pocus," and they will reply, "Everybody focus!"

Teach the children that the five fingers on their right hand stand for the five things they must do when you hold up your hand. Say, "Give me five," and wait until all the children hold up their hand. Then lead them in saying the five things together.

(1) Eyes -- look
(2) Ears -- listen
(3) Mouth -- closed
(4) Hands -- still
(5) Feet -- quiet
Later when you say, "Give me five," the children are to think of these five things and hold up their hand to show they are ready to listen.

Teach young children the following chant:

Teacher says; "1, 2." Children say: "Eyes on you."
Teacher: "3, 4." Children: "Crisscross on the floor."
Teacher: "5, 6." Children: "No more tricks."
Teacher: "7, 8." Children: "Sit up straight."
Teacher, "9, 10." Children, "Let's begin!"

пятница, 9 августа 2013 г.

Postcrossing

Хотите переписываться на английском языке с людьми по всему миру, посткроссинг - это то, что вам нужно!
Что такое - посткроссинг. 
 Посткроссинг — проект, созданный для возможности получения открыток со всего мира; возник под влиянием буккроссинга. В основе принципа обмена открытками лежит единая база всех участников проекта, а также механизм выдачи адресов, направленный на то, чтобы разница между отправленными и полученными открытками у каждого участника была минимальной. При этом в посткроссинге имеет место система непрямого обмена, то есть отправляя открытки одним пользователям, участник получает их от других.  Источник
Сайт для посткроссинга.
Видео - интсрукция:
Не знаете, что написать - почитайте здесь.